divendres, 3 de març del 2017

Determinació dels grups saniguinis

Els erictràcits presenten en les seves parets unes molécules que es comprten com a substàncies estrantes (antígens) quan entren en contacte amb sang d'un altre individu que presenti els anticossos corresponents a aquestes molècules. Els  eritràcits s'aglomeren (aglutinació) i posteriormen es trenquen (hemòlosi).

La presència o no d'aquestes molècules antigèniques i d'aquestos anticossos han permés realitzar una caracterització hematològica dels individus. Les més conegudes són les ABO (AB zero) i la del Rh.
MATERIALS
-Portaobjectes netejat amb alcohol
-Permanent
-Alcohol de 96º
-Cotó en pèl
-Sang
-Agulla
-Reactius anticosos (sèrum anti-A anti-B i anti-D).



PROCEDIMENTS 

Primer de tot, netejem el portaobjectes amb alcohol de 96º i seguidament fem tres línies per a separar el porta en quatre parts. Seguidament ens desinfectem el dit amb alcohol i ens punxem amb una agulla per a extraure sang. Posem quatre gotes de sang en el porta que ja esta separat per tres línies per a que ens queden quatre espais. En cada un anem a posar un reactiu diferent (només en tres) i el primer el agarrem com a referent. Posem una gota de reactiu anti-A, atni-B i anti-D per a que reaccione i pugam saber de quin grup sanguini som i el merejem amb un palillo un poc.Vam esperar uns quants minuts per a saber el resultat




RESULTATS

En el meu cas, va reaccionar el anti-B, per tant ja se que soc del grup sanguini B,  ara faltava saber si tinc el Rh+ o Rh-. El anti-D no va reaccionar, això significa que sóc B+. Ací podem veure una foto de la meua pràctica.

També els meus companys van fer les seues pràctiques corresponents i aquest seria un bon exemple de com distinguir els diferents tipus de sang.


AMPLIACIÓ

-Com es manifesta una reacció d'aglutinació?
Es manifesta com a una coagulació de la sang, a simple vista es pot observar quan un reactiu ha aglutiat o no, perque la sang es veu més concentrada.

-A quin grup sanguini pertanys? Quins antigens i quins anticosos tens a la sang?
Jo soc B+, per tant tinc els antigens B i els meus anticosos son els anti-A.

-Als individus de quins grups els podries donar sang?
Al ser B+, només podria donar als del grup B+ i AB+, ja que els altres grups ( el A i el O) tenen anticosos-B i no poden rebre la meua sang. Tampoc puc donar al B- o al AB- perque jo tinc el factor Rh+ als meus globuls rojos, i com els del Rh- no en tenen, creen un anticos Rh+.

-Dels individus de quins grups en podries rebre?
Puc rebre dels grups B+, B-, O+, O-.

-A quin grup sanguini pertany un individu, els glóbuls rojos del qual s'aglitunen en posar-los en contacte amb la sang del grup A?
Podria tractarse de un B+,B-,O+,O-, perque aquestos son els unics que tenen anti-A.



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada